Mobile Journalism
En juin 2015, Léman Bleu a renforcé sa transition digitale avec un projet de mobile journalism (mojo), mené en parallèle de ses activités broadcast. L'expérience pionnière de Léman Bleu - filmer les reportages du journal télévisé avec des smartphones (directs sur le terrain avec LiveU) - a connu un succès mondial, attirant l'attention de médias tels que la BBC, Canal+, NHK, Les Echos, Bilan, Le Temps, Gizmodo, et touchant des pays aussi distants que la Norvège, le Brésil, l'Indonésie, la Chine, le Japon, la Russie, le Pakistan et l'Inde.
In June 2015, Leman Bleu Television started its digital transition to mobile journalism (mojo), alongside its traditional broadcast activities, by using mobile phones for reporting and live intervention (with LiveU) on the field. Our pioneering initiative has proven popular and successful, drafting attention from BBC, Canal+, NHK, Les Echos, Bilan, Le Temps, Gizmodo among others, reaching audience and other medias' interest as far as Norway, Brasil, Indonesia, Pakistan, India, Russia, Japan and China.
Mobile Newsroom
Mojo Academy
"The revolution will be televised - on iPhone ", Philip Schiller, Vice-président marketing d'Apple
The revolution will be televised - on #iPhone http://t.co/D9356WIblh
— Philip Schiller (@pschiller) October 6, 2015
"iPhones, LiveU and Imagination: Leman Bleu creates the local TV station of the future"
iPhones, LiveU and Imagination: Leman Bleu creates the local TV station of the future https://t.co/KTNwW4vrGf pic.twitter.com/o72giVLpB6
— LiveU (@LiveU) January 13, 2016